onsdag 1 februari 2012

Jerusalem dag 4




Det har varit en mycket händelserik dag idag, trots att den inte är slut än.kl 10 imorse tog vi en buss till östra Jerusalem. Det området som "tillhör palestinierna" som israelerna nu försöker ta över. Jag hade aldrig kunnat tänka mig att det skulle vara så det här sättet. Allt man har läst i tidningen, i böcker i skolan, fått höra på lektionerna, det är plötsligt verklighet. något man kan se med sina egna ögon och det är hemskt. 1 km från det området som ser ut som vilken vanlig stad som helst finns det områden med folk som får sina hus bortsprängda dagligen pga brutala anledningar. En ständigt synlig kamp mellan två folk. Det är först nu när man byggt upp en känsla av alla intryck som man förstår hur lycklig lottade vi är hemma i Sverige.

Till något positivare så har jag fått massor med bra fakta till mitt arbete, och ja arbetet är det enda man tänker på här nere. det är därför vi är här. Sitter på studiecentret för tillfället med johannisen och alla andra och väntar på våran dalgliga "halv 5 möte" och diskuterar hur dagen har varit.
Efter den fina regn-incidenten inatt så är jag helt död. Vårat tak började nämligen producera vatten som föll över mig och Hanna som ett eget litet regn. Vaknade i en plaskblöt säng, inte varje dag det händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar