fredag 4 oktober 2013

En fredag med Bon Iver

Gokvällör!

Förvisad till sovrummet av herrn i huset pga GTA 5 spelande ligger jag nu nerbäddad och skalar mandariner, dricker te och lyssnar på Bon Iver. Jag tror minsann att min bebis mår minst lika bra som jag av dessa toner. Lugnande men ändå trallvänliga. Tror dock att jag mosade honom nyss...har inte riktigt vant mig vid att vara tjock och osmidig. Nåja, livet är tufft lilleman trots att jag kommer skydda dig med mitt liv. Var, appropå bebis, till vår barnmorska idag. Om det gick bra? Jo tack, fortfarande för lågt järnvärde så den dosen piller ökades ytterligare. Min farfar tyckte jag kunde börja äta spik istället, rolig gubbe va? Av någon anledning så hade jag förhöjt blodsocker också så nu blir det att hålla koll på vad jag stoppar i mig så jag slipper göra en belastning. Jag är i v.28, väger 76,8 och har en SF kurva på 27cm och bebis puls ligger på 140. Perfekto!

Annars då?
Fullt upp i skolan; två grupparbeten och en individrelaterad utredning. Ett av grupparbetena är visserligen klart och den andra är in progress och lämnas in nästa fredag. Utredningen däremot har jag inte kollat på än. Bra. Not. Har som ambition att ta tag i det i veckan i alla fall.(fick precis en sammandragning vilket är bevis på att jag är lite stressad över tanken på detta). Förbenat vad tiden går fort när man tänker efter, jag är alltså snart klar med två kurser av tre denna termin!! Sedan kommer jag förmodligen vara i slutet av den sista kursen när plutto tittar ut och efter de är det bara 4 kurser till sen är andra året gjort. Herre min tid. Snart är vi tillbaka i södra Sverige gott folk!



 Kvalitén på bilden gjorde att mitt hår se förjävligt ut. Tackar för den. Ska ta mig till en frisör för en make over efter förlossningen som en present till mig själv. Nu är det då ingen idé att snygga till sig. Oh no, haha!
                                           Bara 30% kvar = 12 veckor = 84 dagar till bebis
.

Är inte säker på om jag publicerat någon bild på vår fina vagn! Är lite smått kär i den. Så himla enkel men så jädrans snygg! Det blev dock ingen bild på den nya åkpåsen som jag fyndade här om dagen, en svart fleecefodrad från BOZZ, 230:-!! Passade även på att köpa en söt grå filt med vita hjärtan på. Vill ha en färgglad mobil att hänga i vagnen också men har inte hittat någon, eller jag har rättare sagt inte letat tillräckligt heller. No stress, än finns det tid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar