tisdag 19 november 2013

Hallonbladste och vecka 35

Nu är det endast 38 dagar kvar. För mig känns det fortfarande som hundra. Allt går så långsamt och ingenting händer. Egentligen vet jag inte vad som ska hända heller förutom att magen växer som ogräs. Jag har en sådan där jobbig känsla i kroppen att jag är huuuuur beredd som helst på att förlossningen ska sätta igång typ nyss, samtidigt som jag inte vill att han ska komma för tidigt för att minska risken för komplikationer. Skolan är inte så intensiv för tillfället och det är väl det som är orsaken till att jag kunnat gå hemma och laddat lite energi. Alla små sömntimmar är som godis för mig. Har inte lika stort behov av att sova 10 timmar i sträck utan jag måste ta powernaps under dagarna.
        Jag kommer ihåg att jag i början av graviditeten tänkte på det här med att man börjar "vagga" i sin gång i slutet av graviditeten. Jag var bombis på att jag minsann inte skulle bli en av dom för det ser så tillgjort ut. Men med en mage som är allt annat än smidig att leva med och +10 kg på vågen så vaggar jag fram som en förvuxen pingvin. Det är inte tillgjort, det är ett sätt att överleva.


Jag har börjat dricka Hallonbladste. Det sägs gynna förlossningen och även efter i den mån att i detta te finns det vissa ämnen, vitaminer och mineraler som hjälper livmodern att dra ihop sig efter förlossningen. De vitaminer och mineraler som finns i teet är bra att fylla på kroppen med redan nu. Det finns en rad positiva effekter med detta te även för icke gravida människor. Mycket hälsosamt alternativ! Man kan blada hallonblad, lösvikt, med annat te för bättre smak.
Bild från v.34 men jag har nog inte växt märkbart mycket mer på en vecka.
Detta är en förvaringslåda!!
Satans mycket roligare att ha i ett barnrum än tex platslådor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar