fredag 1 november 2013

Timmermansgatan 41

Tänkte att jag för en gångskull kan visa lite bilder på hur vi här i Lule bor. Jag har tänkt att jag ska bli bättre på att visa vad vi köper och hur vårat hem utveckals allt eftersom. Sovrummet är inte med på bild pga svinstökigt. hemskt stökigt. Sovrummet har blivit det rum som jag bara kastar in saker i när det kommer folk hit...det borde ju vara den platsen där man vill ha ordning och reda och att det ska vara fräscht! men, jag simmar lite mot strömmen på en punkten. Sovrummet för mig är ett ställe där man bara sover. Jag spenderar NOLL tid där om dagarna, tittar inte ens in i rummet. Sovrummet i denna lägenhet är ett rum som gör mig förvirrad, jag vet inte vad jag vill ha för möbler där eller gardiner, liksom färgkombinationer till vår enorma fondvägg som vi själva inte har valt. Vi har inga problem överhuvudtaget med förvaring då vi har ett förråd, fyra linneskåp, fem garderober och skåp längs en hel vägg uppe vid taget i två rum I LÄGENHETEN. MEN, ändå har vi problem med att få undan kläder. förstår inte hur det går till?!?

W
ell, just nu sitter jag och äter Pringles och slänger en blick på nyheterna då och då. Daniel är ute och åker en "sinnessjukt grym bil", enligt mig en vanlig svart BMW. Killar. Jag hade tänkt att jag skulle gå igenom alla bebis-grejer, kläder, hygien-prylar, praktiska-prylar osv, för att få ett grepp om vad vi har kvar att införskaffa. Nog för att det är 55 dagar kvar men jag kommer ha mycket i skolan fram till jul, vi får besök från Västerås, ekonomin ska räcka till, julklappar ska handlar och sakerna ska letas efter och hittas vilket kan ta tid om man är petig! Han ska bara ha det bästa, min lilla bebis!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar