söndag 28 april 2013

Dagen efter

Hola! Vi alla är nog väl bekantade mer eller minder med "dagen efter" fenomenet. Men i mitt fall denna söndag så har jag en "dagen efter jag ätit en fyra rätters middag på en tipp topp restaurang". Jag har alla symptom på att vara bakis; ont i huvudet, trött, seg, konstig mage och lite illamående trots att jag inte drack en enda droppa alkoholhaltig dryck igår. Undrar vad det var i min Pellgrino flaska igår egentligen?

Anyhow, Daniel har haft sina föräldrar på besök över helgen vilket har varit minst sagt trevligt och kul! I fredags kilade vi på after work, åt lite tapas och snacka lite skit bara innan vi åkte och handlade lite snacks och åkte hem till oss. Igår, lördag, var det full fart från 10 på morgonen till 1 på natten! Shopping och loppisbesök hela förmiddagen och eftermiddagen. Vid 17 samlades vi här hemma för att fira Daniel lite själva med paketöppning och whiskey, såklart ska pojken ha whiskey på sin 20 års dag! Kl 19 hade vi ett bokar bord på CG´s inne i stan. Jag måste bara få göra lite reklam för denna restaurang. Det är utan tvekan den absolut bästa restaurang jag vari på i mitt 20 åriga liv. Servicen går inte att klaga på det minsta lilla, maten var så fruktansvärt god så minnet under måltiderna är suddiga, inredning och stämningen strålade i lyx! Inte nog med de så kilade jag in på toa och möttes av prada parfymer...prada. parfymer. som var till för de gäster som kände för att bättra på lukten lite. Efter detta restaurangbesök begav vi oss till O´learys för lite 3-kamp i air hockey, basket och flipper! Jag och Daniel vann så det bara sjöng om de. Super paret. Kvällen avslutades även med bowling innan vi alla fyra höll på att kolvippen av trötthet.

Mycket trevlig dag måste jag säga. Kände att jag behövde ha lite kul och släppa loss efter två spända veckor!



Här var jag överraskad och positiv över min nya mascara som gör att mina ögonfransar växer 2 cm typ. PLUS att den håller hela dagen utan att smula eller kladda ett dugg. KANON JU!


Dock varade inte denna positiva energi över detta så länge till...För det första så står det INGENSTANS att denna är vattenfast. Det står inte heller någon övrig info som man bör veta, vilket det står på i regel alla andra mascaror. Denna mascara är OMÖJLIG, bokstavligt talat, att tvätta bort. Jag har testat med en dyr sminkbortagning, klassiskt vatten och tvål, även YES diskmedel, nopp. Den sitter som cement. Inte nog med de så utvecklade min kropp en attack mot detta som resulterade i en allergisk reaktion runt ögonen. och jag fick ju inte bort de så jag fick ju sova med detta elände innan jag på morgonen kunde SKRUBBA bort det och har nu skrubbsår på ögonlocken istället. Känner för att stämma hela bunten som tillverkat denna HEMSKA marscara. KÖP FÖR SJUTTON INTE DENNA, Max factor false lash effect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar