måndag 17 februari 2014

17 feb -14

Hejsan hoppsan!

 Man kan ju tycka att denna bildserie borde komma i samband med en förlossningsberättelse men inte denna gång. Jag har tänkt att jag ska knåpa ihop en till helgen möjligtvis. Det känns nästan som att man har glömt bort vad som hände natten mellan fredagen den 20 -och lördagen 21 december fram till 12.39 på dagen. När jag idag, 8 veckor senare, sitter och läser bloggar vars skribent är i slutet av graviditeten inser jag hur förbenat spännande och underbart det var dom sista dagarna ändå. Åtta dagar innan BF stod jag i en av skolan lokaler och redovisade inför ett x antal studenter nästan, hade ju mina aningar, helt ovetandes om att jag skulle ligga på förlossningen knappt ett två dygn senare. Så det kan gå. Nåja, mer om det i berättelsen.
 Sista bilden på magen. 8 dagar till BF, trodde jag de.
Kvällen den 21 dec- Melvin 5 timmar gammal på BB

De första timmarna efter M var ute anser jag var de jobbigaste timmarna någonsin. Bilden ovan var första gången jag riktigt kunde titta på min son och ta i honom(förutom när jag fick upp honom på bröstet men den stunden var så stressig och jag var som i ett töcken. Fattade verkligen noll och störtbölade så jag såg suddigt..) Inom en timme efter han var ute kände jag hur jag började försvinna. Det var som att kroppen bara la av.  Jag blev som förlamad, hörseln försvann och jag kunde inte riktigt prata utan att anstränga mig enormt för att få fram ett enda ord. Hemsk känsla. Well ska inte avslöja för mycket här heller eftersom det är en del av förlossningsberättelsen också.

 23 december - första gången jag var ensam med M. Daniel åkte hem och städade,(och hämtade lite förnödenheter typ julklappar hihi), inför hemkomsten som vi trodde skulle vara dagen därpå men pga min hälsa så stannade vi kvar till den 25!
 
 Första dagarna hemma såg mest ut såhär - sovandes bebis.

Melvin 7 veckor

Melvin 8 veckor - Idag är prinskorven en glad sprattlande och skrattande bebis som nyligen har börjat intressera sig för leksaker, främst sitt babygym. Han har ett himla humör och är envis som en åsna. För tillfället är det han som bestämmer här hemma och de innebär onda ryggar för föräldrarna pga att han sällan vill ligga själv utan vill vara med överallt. Han HATAR att klä på sig/byta kläder och han älskar när man "cyklar" med hans ben. Hans första ljud kom bara för några dagar sen och han kan snurra med tungan. Han helammas och äter helst var 3-4 timme men kan även ta flaska utan problem. Napp är inte riktigt hans grej men vi har märkt att han suger på tummen mer och mer...på gott och ont kan jag känna.

Nu ska jag tydligen skriva en matlista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar