tisdag 19 februari 2013

tisdag

Det här med att börja ett inlägg...det känns som dedär stunderna som man på film hör en syrsa i bakgrunden och två personer står och snurrar lite på sig och kollar åt varsitt håll. awkward. Nåja, HOLA AMIGOS!

Springer mellan datorn och spisen för tillfället. Ska försöka leverera någon form av ätbart till min arbetande man när han kommer hem om någon timme, som den hemmafru jag är. Nä who am i kidding, jag lagar flottmat till mig själv för jag tänkte sätta mig på bussen och sticka till gymmet för en dejt med Fia strax.(fast daniel får såklart också smaka sen,hehe)

Idag är en sån där dag som jag känner för att prata om allt mellan himmel och jord. Har så mycket funderingar och tankar om framtiden och livet över lag. Det känns dock som att de personer som jag trodde eller tror skulle förstå mig inte gör de. Jag är 20 år och har inte samma värderingar och beteende som jag hade för 2 år sen. Jag är inte ens samma person, jag flyttade 100 mil hemifrån, kände inte en pers och hade inget boende. Detta var 6 månader sen. Idag sitter jag i min lägenhet på Bergviken i Luleå med min pojkvän. En del kan tycka att det är för tidigt för att "flytta ihop" m.m. Men det är såhär jag vill ha det, jag har inte mindre vänner för de och jag far på äventyr precis som vilken "ensamboende" som helst, jag har fest, jag har tjejkvällar, pluggkvällar, listan är lång.
Ibland, bara ibland känns det som att jag inte lever upp till folks förväntningar om mig. och det är nog för att ni inte känner mig längre. Tro det eller ej men jag har växt upp och växt ifrån vissa beteenden och åsikter. Jag håller på att skapa mitt egna hem, med mina regler, mina värderingar och mina åsikter. Nu är det min tur att visa vad jag går för. vad jag än bestämmer mig för att göra med mitt liv så hoppas jag så innerligt att min familj och vänner respekterar min situation. det är allt jag vill.
Hare gött!!



1 kommentar:

  1. Japp, GIRL POWER! Yeah!
    Min lilla flicka har blivit "stur".. * tårögd o stolt*
    Härligt att se dig komma fram till dina egna sanningar, det är det som är så häftigt med LIVET. Att ta vara på de små, fina ögonblicken, stanna upp o känna lyckan, stå för sina åsikter- men vara öppen för andras, växa sig stark genom svårigheter o veta att OM "the shit hits the fan"så finns mamma o pappa här m öppna armar.
    Vi älskar dig, och dina underfara inlägg!

    SvaraRadera