söndag 25 augusti 2013

Huskurerar mig

Vilken skön överraskning jag fick imorse; du är sjuk! Grattis!!

Tack men nej tack. Detta har jag inte tid med! Smockat schema i veckan med ett bröllop som avslut till helgen. Hoppla! Somnade vid 12 igår kväll/natt och vaknade halv 12 i förmiddags. Min kropp försöker övervinna detta bebisvirus-angrepp och det tillåter jag till 100% så jag har mosat ner mig i soffan med täcke och kudde och glott på Face Off och Fear Factor hela dagen. Mycket underhållande! 

Nu på kvällskvisten bar det iväg till Maxi för att inhandla diverse förnödenheter till veckan. Jag var mest inriktad på huskursingredienser och har nu tillverkat mitt egna immunförsvarsboost! 

1 citron
1 "bit"(så mycket man behagar) ingefära
1 msk honung(för att reducera det sura)
1/2 vitlök
2-3 dl vatten

Gör så här:
Pressa citronen i vattnet, du kan även ha i bitar(obs utan skal).
Finhacka ingefäran och pressa vitlöken och ha i citronvattnet. Låt koka upp och ha sedan i honungen! 
VOILÁ! Drick varmt eller låt svalna innan. Jag föreslår varmt med lite te i om man tycker det smakar äckligt.

Då det blir ganska mycket så är det bara förvara i kylskåpet och bör drickas flitigt av i några dagar. Varsegod, du är snart frisk! 

Och glöm inte att dricka litervis med vatten och gärna en choklad bit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar