måndag 26 augusti 2013

"vill ha"-lista

När man ligger hemma genomförkyld och har tröttnat på allt som tv:n har att erbjuda en grå måndag som denna så kliar det i fingrarna att sitta och klicka hem saker som dessa. Det är i och för sig saker som vi behöver och kommer att införskaffa innan december månad så helt onödigt är det inte. Dock har jag noll tålamod med att vänta så för mig är det en utmaning att inte slänga fram kontokortet. Man vill ju så gärna köpa massa fina saker till sin lilla pojke. Har redan hittat in i föräldrarollen på det sättet, att man inte längre kollar på kläder och prylar till en själv om det inte är högst behövligt! Det är ju betydlig roligare att köpa fina leksaker och kläder till lillkillen, om han nu kan se till att komma ut snart(inte bokstavligen snart men gärna 2 veckor tidigare!)


Sängmobil

barnvagnsmobil

Mysfilt

Mysfilt2

Beemoo babysitter






Lammskinnsfodrad åkpåse från BOZZ


Sängkläder, grå med vita får på!


Detta är inte på långa vägar allt jag/vi, mest jag, vill ha eller kommer införskaffa men det är en bra bit påväg. Vi ska se till att köpa på oss de saker som faktiskt är behövligt innan vi går in på endast "vill ha" prylarna för den listan tar aldrig slut. Det är ekonomi och kvadratmetrar som sätter punkt på den listan sen.

Sitter inklämd i vänstra hörnet av soffan pga flytt om 1 vecka. Det går inte att organisera så det är beboligt denna vecka ut ens en gång så vi klättrar, zick zackar och hoppar över diverser saker på 42 kvadrat. Vill Bara Komma Igång Med Flytten. Från 42 mini kvadrat till 75 stora kvadrat med förvaringsmöjligheter. Hallelluja.
Nu ska jag tvinga Daniel att köpa med sig chokladglass hem och så ska jag koka upp världens största kopp med gröntte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar