torsdag 6 januari 2011

ensam natt på soffan...

det var precis på det sättet min natt spenderades eftersom putte snarkade så högt att grannen slog i väggen. Vill bara upplysa om att det brukar vara tvärtom för han är ingen tystlåten granne på natten, så ni förstår hur högt det var. Nåja, jag överlevde och jag sitter just nu och kolla på gamla bilder. Jisses! Vad 17 hade man på sig undrar jag. Helt fel kläder, helt fel färger, helt fel kombinationer. Tackar gudarna för designers!

Idag har jag gjort så mycket som skottat lite snö för skoj skull, tror närmare bestämt att vi har 3 meter snö här. Plogningen är inte på topp så man får kriga sig fram till sin destination och vara glad om man kommer fram hel. Jag kom fram hel till ishallen idag mot alla odds i stormen, en strecka som vanligtvis tar 15 minuter tog mig det dubbla! Säger bara arbogas hejarklack var inte och leka med. Illa. Var mer intresserad av deras tokigheter än pucken på plan som skulle in i mål. Så när alla började skrika och applådera för suras vackra mål satt jag där som ett levande frågetecken och försökte hitta tillbaka till verkligheten och förstå vad som händer. Det tog mig ett tag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar